Lokale rankingfactoren die de SEO van uw lokale bedrijf helpen

Lokale SEO verwijst naar het optimaliseren van uw site, zodat deze wordt weergegeven in de lokale zoekresultaten. Wanneer mensen een zoekopdracht uitvoeren die zoekmachines zoals Google ‘lokaal’ achten, zullen ze enkele lokale resultaten laten zien. Dit kan gebeuren omdat de gebruiker een locatie aan de zoekterm toevoegt of omdat de term zelf lokale intentie vertoont. Als u een lokaal bedrijf heeft, wilt u in deze resultaten verschijnen!

Als u een lokaal bedrijf heeft dat producten of diensten verkoopt, moet u nadenken over de lokale ranking van uw website. Lokale optimalisatie helpt u naar boven te komen voor gerelateerde zoekopdrachten in uw regio. Aangezien Google in veel gevallen eerst lokale resultaten laat zien, moet u ervoor zorgen dat Google begrijpt waar u zich bevindt. In dit artikel bespreken we alle lokale SEO-dingen die u kunt doen om het inzicht van Google in uw locatie te verbeteren, wat uiteraard uw kansen om lokaal te rangschikken vergroot.

Google spreekt zelf over lokale rankingfactoren in termen van:

Relevantie: ben jij het relevante resultaat voor de gebruiker? Komt uw website overeen met wat de gebruiker zoekt?
Afstand: hoe ver ben je gelokaliseerd? Als je relevant en dichtbij bent, krijg je een goede ranking.
Prominentie: dit gaat over hoe goed uw bedrijf bekend is. Daarover meer aan het einde van dit artikel.
Laten we beginnen met uw adresgegevens
Als u een lokaal bedrijf heeft en voornamelijk lokale klanten bedient, voeg dan in ieder geval uw adres op de juiste manier toe. De juiste manier om dit te doen is door schema.org te gebruiken, ofwel door LocalBusiness schema.org-tags toe te voegen rond uw adresgegevens of via JSON-LD. Vooral wanneer u JSON-LD gebruikt, geeft u uw adresgegevens op de meest handige manier door aan een zoekmachine.

Onze lokale SEO-plug-in maakt het toevoegen van dat LocalBusiness-schema aan uw pagina’s een fluitje van een cent.

Dit gaat heel erg over wat Google afstand noemt. Als u het dichtst bij de gebruiker bent, komt uw bedrijf eerder naar voren.


Voor uw lokale ranking in Google kunt u niet zonder een goede Google Mijn Bedrijf-vermelding. U moet zich aanmelden, al uw locaties toevoegen, deze verifiëren en enkele foto’s delen. Google Mijn Bedrijf staat ook beoordelingen van klanten toe, en u moet er echt naar streven om die voor uw vermelding te krijgen. Positieve beoordelingen (vraag gewoon tevreden klanten om een ​​beoordeling achter te laten) helpen de manier waarop Google en zijn bezoekers uw bedrijf zien. Dit lijkt op uw lokale markt. Als mensen positief over uw boodschappen praten, zullen meer mensen geneigd zijn naar uw kruideniersstand te komen.

Recensies krijgen is er één. U kunt het gesprek gaande houden door op deze beoordelingen te reageren en, zoals Google het zegt, een vriend te zijn en geen verkoper.

De NAP van uw site moet exact hetzelfde zijn als de NAP van uw Google Mijn Bedrijf-vermelding
Zelfs als uw bedrijf meerdere locaties heeft, moet u ervoor zorgen dat het hoofd-NAP (naam, adres, telefoonnummer) op uw website overeenkomt met het Google Mijn Bedrijf-NAP. Dat is de enige manier om ervoor te zorgen dat Google de juiste verbinding tussen de twee maakt. Voeg het hoofdadres op elke pagina toe (u bent een lokaal bedrijf, dus uw adres is belangrijk genoeg om op elke pagina te vermelden). Stel voor alle andere locaties een pagina op en vermeld alle adressen van uw vestigingen.

Facebook-vermelding en recensies
Wat geldt voor Google Mijn Bedrijf, geldt ook voor Facebook. Voeg hier uw bedrijf toe als pagina voor een lokaal bedrijf aan Facebook. Mensen zoeken ook veel op Facebook, dus zorg ervoor dat je vermelding op Facebook in orde is.

Facebook staat ook beoordelingen toe, zoals hier voor de Apple Store op Fifth Av. Merk op dat dit echt een lokale recensie is, aangezien de Fifth Avenue-winkel een 4,6 gemiddelde beoordeling scoort en de Amsterdamse winkel op dit moment slechts een 2,9 scoort …

Stad en staat in de titel
De voor de hand liggende: voor een lokale ranking helpt het toevoegen van een stad en (in de VS) staat aan je <title>. Lees dit artikel (2014), want Arjan werpt ook wat meer licht op andere aspecten van lokale SEO. En houd er rekening mee dat het effect van het toevoegen van uw stad aan uw titels veel minder is voor uw lokale ranking dan het toevoegen van uw bedrijfsgegevens aan Google Mijn Bedrijf, maar het zal zeker geen kwaad.

Lokale mappen helpen uw lokale ranking
Naast uw Google Mijn Bedrijf-vermelding gebruikt Google de lokale Yelps en andere lokale mappen om te bepalen hoe belangrijk en lokaal u bent. Waar we gewoonlijk afraden om uw link op een pagina met een hele reeks niet-gerelateerde links te plaatsen, is de gemeenschappelijke basis voor een lokale vermeldingspagina inderdaad de locatie. En deze links helpen eigenlijk uw lokale ranglijst.

Zorg er dus voor dat uw webteam aan het werk gaat, zoek de belangrijkste lokale directorypagina’s en ontvang uw gegevens daarboven. Ik schrijf specifiek details en niet alleen een link. Citaten werken om het adres aan zowel Google als bezoekers te bevestigen. Als een lokale, relevante website adressen vermeldt, zorg dan dat die van jou daar ook zijn. En terwijl je toch bezig bent, ontvang natuurlijk ook een aantal positieve recensies op sites zoals Yelp!

Links van gerelateerde, lokale bedrijven
Als u nagaat hoe mappen uw lokale ranking helpen, loont het ook om een ​​link uit te wisselen met gerelateerde lokale bedrijven. Als je samenwerkt in dezelfde supply chain of gerelateerde producten verkoopt, ruil dan gerust links. Wissel niet alleen links uit met een bedrijf dat u kent, aangezien dit in de meeste gevallen links van lage kwaliteit voor uw website zijn (omdat ze meestal geen verband houden).

Sociale vermeldingen van lokale tweeps
Nogmaals, er is ook een lokale marktplaats online. Mensen praten over zaken, nieuwe ontwikkelingen, producten op Twitter, Instagram, Facebook en meer. Al deze sociale vermeldingen vinden ook hun weg naar de sensoren van Google. De zoekmachine pikt positieve of negatieve vibes op en gebruikt deze om hen te helpen uw lokale bedrijf te rangschikken. Als veel mensen over uw bedrijf praten en / of linken naar uw website, moet u relevant zijn. Houd deze vermeldingen in de gaten en doe mee.

Sommigen zeggen dat links van andere websites, directories en sociale media de belangrijkste factor zijn voor lokale ranglijsten.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *